Vår träning

Basgympa:

Ett pass med enkla men varierande rörelser som passar dig som vill ha en skonsam gympa som bygger upp styrka, kondition och rörlighet från grunden. Passet är utan hopp.

Medelgympa:

Enkla, roliga rörelsekombinationer med bra musik – Här varvar man pulsarbete med styrka för att få en effektiv intervall träning. Hopp i rörelserna hjälper friska leder att hålla sig starka och gör det lättare att få upp pulsen.

Lördagsmix:

Olika ledare turas om att hålla denna Medelgympa för morgonpigga.

Familjemix:

Ett Cirkelfys pass där vuxna och barn tränar tillsammans och utmanar varandra. Passet är lekfullt samtidigt som det är en möjlighet till riktigt bra träning oavsett ålder. Rekommenderad ålder från ca 4 år.

Cirkelfys:

Efter en bra uppvärmning jobbar vi i olika stationer för att fokusera på en muskelgrupp i taget. Väldigt effektiv träningsform för att jobba både med kondition och styrka. De flesta av oss är överens om att funktionell träning är träning för och mot att klara av vardagliga situationer bättre och att träning med egna kroppen är ett utmärkt sätt att träna funktionellt. I passet använder vi TRX-band som passar både den som är vältränad och den som är otränad.

HIIT Tabata:

Tabata är en japansk form av Cirkelfys. Efter en uppvärmning jobbar vi i 4-minutersintervaller i vilka vi varvar två övningar åt gången. Alla gör samma övning samtidigt och vi jobbar 20 sekunder, vilar 10, jobbar 20, vilar 10 osv… Mellan 4-minutersintervallerna vilar vi ca 1 minut och när timmen är slut har vi tränat igenom hela kroppen. Högintensiv konditionsträning med styrka på köpet!

HIIT Core/Cardio:

Det här är ett pass som innehåller två delar, Core (bålstabilitet) och Cardio (kondition). I 20 minuter arbetar vi först med bålstabilitetsövningar för att sedan träna upp konditionen i ca 15 minuter. Passet är högintensivt och vi arbetar i intervaller; arbeta 45 s, vila 15, arbeta 45 s, vila 15 osv.

Bodypump:

Starka kroppar orkar mer! I Les Mills Bodypump jobbar vi med skivstång för att stärka kroppens olika muskelgrupper. Våra instruktörer, utbildade av Les Mills, guidar dig genom säkra och effektiva övningar.

Pilates:

Skapades i början av 1900-talet av tysken Joseph Pilates. Pilates härstammar ur yoga, gymnastik, boxning och kampsport. Träningsformen är fysisk – mental träning som skapar balans mellan kropp och tanke. Den kombinerar andningsteknik, styrketräning, stretch och yoga. Träningen utförs långsamt och mjukt i ett samordnat system av rörelser som stärker kroppen inifrån och ut. Varje övning tränar flera muskelgrupper samtidigt. Focus ligger på kroppens centra ”powerhouse” där mag, rygg och bäckenbottenmuskulatur ingår. Den passar ALLA, nybörjare och träningsvana. Eftersom varje övning kan förenklas/göras svårare. Det ger en stark och vältränad kropp!

 

Hatha Yoga:

Det här är ett Yoga pass som har fokus på fysik, kraft och balans. Ett relativt lugnt pass som ger dig styrka, kroppsmedvetenhet och välbefinnande. Räkna med att du blir lite svettig och kanske också får lite träningsvärk…