Vår träning

Medelgympa:

Enkla, roliga rörelsekombinationer med bra musik – Här varvar man pulsarbete med styrka för att få en effektiv intervall träning. Hopp i rörelserna hjälper friska leder att hålla sig starka och gör det lättare att få upp pulsen. Gudruns pass på måndagar avslutas med ca 10 min intervaller!

Lördagsmix:

Olika ledare turas om att leda pass för morgonpigga motionärer.

Cirkelfys:

Efter en bra uppvärmning jobbar vi i olika stationer för att fokusera på en muskelgrupp i taget. Väldigt effektiv träningsform för att jobba både med kondition och styrka. De flesta av oss är överens om att funktionell träning är träning för och mot att klara av vardagliga situationer bättre och att träning med egna kroppen är ett utmärkt sätt att träna funktionellt.

Les Mills BODYPUMP®:

Här jobbar du med skivstång och viktplattor. Du tränar upp styrka och uthållighet i hela kroppen på ett enkelt, utmanande och framförallt roligt sätt. Med fokus på låga viktbelastningar och många repetitioner kommer du att bränna fett och kalorier, få styrka och snabbt producera tonade muskler.

BODYPUMP® utvecklas av Les Mills och är lika över hela världen. Kontinuerlig utbildning samt licens krävs för att tillhandahålla BODYPUMP pass.

EFIT:

EFIT= Effektiv Funktionell Intensiv Träning, inspirerad av den amerikanska träningsformen Crossfit. EFIT består av korta, intensiva övningar som utförs under ett bestämt tidsintervall, ofta inte längre än 10 minuter.

Effektiv – vi hinner mycket träning på kort tid och vi vi tränar styrka, rörlighet och kondition samtidigt under samma pass. 

Funktionell – vi utför varierade rörelser som är naturliga för människokropppen. Målet är att du ska kunna göra det vanliga ovanligt bra och att din kropp blir en resurs snarare än ett hinder. 

Intensiv – vi använder flera stora muskelgrupper samtidigt, vilket gör att syrekonsumtionen till hjärtat blir högre  (konditionsträning).