Vår träning

Basgympa:

Ett pass med enkla men varierande rörelser som passar dig som vill ha en skonsam gympa som bygger upp styrka, kondition och rörlighet från grunden. Passet är utan hopp.

Medelgympa:

Enkla, roliga rörelsekombinationer med bra musik – Här varvar man pulsarbete med styrka för att få en effektiv intervall träning. Hopp i rörelserna hjälper friska leder att hålla sig starka och gör det lättare att få upp pulsen. Gudruns pass på måndagar avslutas med ca 10 min intervaller!

Lördagsmix:

Olika ledare turas om att leda pass för morgonpigga.

Familjemix:

Ett Cirkelfys pass där vuxna och barn tränar tillsammans och utmanar varandra. Passet är lekfullt samtidigt som det är en möjlighet till riktigt bra träning oavsett ålder. Rekommenderad ålder från ca 4 år.

Cirkelfys:

Efter en bra uppvärmning jobbar vi i olika stationer för att fokusera på en muskelgrupp i taget. Väldigt effektiv träningsform för att jobba både med kondition och styrka. De flesta av oss är överens om att funktionell träning är träning för och mot att klara av vardagliga situationer bättre och att träning med egna kroppen är ett utmärkt sätt att träna funktionellt.

HIIT (Högintensiv Intervallträning):

Vi börjar med en lättare uppvärmning, sedan kör vi intervaller där vi blandar styrka med puls. Intervallerna kan vara allt från 10 sek upp till 45 sek.  Vi avslutar med en riktig svettigt pulshöjande final.

Les Mills BODYPUMP®:

Här jobbar du med skivstång och viktplattor. Du tränar upp styrka och uthållighet i hela kroppen på ett enkelt, utmanande och framförallt roligt sätt. Med fokus på låga viktbelastningar och många repetitioner kommer du att bränna fett och kalorier, få styrka och snabbt producera tonade muskler.

BODYPUMP® utvecklas av Les Mills och är lika över hela världen. Kontinuerlig utbildning samt licens krävs för att tillhandahålla BODYPUMP pass.

Pilates:

Träningen utförs långsamt och mjukt i ett samordnat system av rörelser som stärker kroppen inifrån och ut. Focus ligger på kroppens centra ”powerhouse” där mag, rygg och bäckenbottenmuskulatur ingår. Under höstterminen 2019 kommer vi använda oss av stora pilatesbollar, finns att låna på plats.

Global Yoga:

Global Yoga är en utvecklande personlig yogaform anpassad till 2000-talets människa, där fysiska utmaningar varvas med mentala intentioner. Tekniker från både öst och väst blandas i yogaklasser med precision och flöde.
Passen är utformade för att uppfylla behoven hos den genomsnittliga yogaeleven som kanske har ett stillasittande jobb, utsätts för mycket yttre stress, har behov av att läka en skada eller strävar mot bättre balans i sin övriga träning.
EFIT:

EFIT= Effektiv Funktionell Intensiv Träning, inspirerad av den amerikanska träningsformen Crossfit. EFIT består av korta, intensiva övningar som utförs under ett bestämt tidsintervall, ofta inte längre än 10 minuter.

Effektiv – vi hinner mycket träning på kort tid och vi vi tränar styrka, rörlighet och kondition samtidigt under samma pass. 

Funktionell – vi utför varierade rörelser som är naturliga för människokropppen. Målet är att du ska kunna göra det vanliga ovanligt bra och att din kropp blir en resurs snarare än ett hinder. 

Intensiv – vi använder flera stora muskelgrupper samtidigt, vilket gör att syrekonsumtionen till hjärtat blir högre  (konditionsträning).